tisdag, januari 22, 2008

I väntan på lasagnan

Idag var jag på utbildning om HTML-mail hela dagen, och hann bara vara på jobbet någon halvtimme. Min hjärna hade vid det laget redan gått hem och lagt sig. Men jag skulle ju på ridlektion med maken. Trött och slö på vägen dit. Pigg och glad på väg därifrån! Det gick ganska bra att tölta på Lukka idag, och hon var oändligt pigg! Vi skulle tölta längs en kurvig bana mellan koner, men Lukka började galoppera! Så det gick undan utan att kännas otäckt– hon har en så go galopp. Underbart när man känner att både man själv och hästen har kul!
På vägen hem lyste fullmånen klart, och när jag gick de hundra meterna från postlådan upp till huset och frös infernaliskt, så njöt jag ändå av månskenet i den gnistrande frosten! Det var så ljust att jag nästan kunde läsa tidningen. Som traditionen bjuder satte vi in en fryst färdigköpt lasagna i ugnen medan klädbyten och duschbestyren sköttes. Men den tar en timme i ugnen, så äggklockans signal lät extra skön, när den äntligen ringde! Ronja är ute i kylan, men vi har ropat på henne flera gånger. Stollig katt! Nu får jag nog sluta skriva, för Mozzy kräver total uppmärksamhet ....

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja ibland är de små svåra att få in, särskilt på sommaren. Men efter det att Maja fick vara ute en hel natt så var hon väldigt noga med att komma in sen när man ropade :)
Fast just nu har de förvandlats till bekväma innekatter. Regn och blåst i pälsen, näääe då stannar vi inne. Och vänder snabbt i dörren och vill inte gå ut...
Kaneli