söndag, juli 09, 2017

Papsen 89 år!

 Syrran anländer till Hässleholm.
 En vallmo framför Bellevue
 Hällregn i Denningarum.
 Papsen & jag vid kaffet.
 Syster & mamsen.
 En höna var ute och vankade på gräsmattan.
 I deras lilla djurpark fanns denna stiliga tupp.
 Och den här konstiga oxen.
 Själv var jag förstås mest intresserad av lamorna.
 Trädgårdsinspektion.
 Mor tar paus.
 Söndagslunch på Wanås restaurant på papsens födelsedag.
Syster & jag framför klockorna som visar New York-tid & svensk tid.


I fredags vid 14-snåret åkte jag från jobbet ned till föräldrarna i Skåne. Passade på att hämta upp min syster i Hässleholm på vägen. På kvällen fick vi goda mackor, snaps och hade det allmänt bra.

Igår åkte vi och åt lunch på Denningarums Gård. Den ligger vackert vid vattnet där man kan hyra kanoter eller ta med en picknickkorg på en liten flotte. Vi nöjde oss dock med lunch och besök i den lilla djurparken där jag snart lockades av att titta på lamorna. Där var andra besökare som gick efter lamorna rätt mycket och emellan dem. Jag gillade inte att de inte höll avstånd, men lamorna gick snart ut en bit i vattnet där ingen kom efter dem. Jättefina lamor. Blir lite sugen...

På eftermiddagen
gick vi förstås den traditionella trädgårdsrundan. Både syster & mor är väldigt växtintresserade. Själv tycker jag mest att det ser fint ut, men orkar liksom inte göra fint själv hemma... Synd syrran inte bor nära mig. Hon hade fått gå loss i vår trädgård!

Idag blev det god lunch på restaurangen vid vackra Wanås Slott.
Sedan fick jag tyvärr åka hemåt – jag arbetar ju i morgon så jag behövde komma hem. Så vi skildes åt på parkeringen och jag åkte hem.



Inga kommentarer: