torsdag, juli 20, 2017

Me vs sommar 3-0. Eller?

Med maken i London och grannarna på tur blir jag ensam med vårdnaden om 32 däggdjur! Men det är det värt när grannens katt är tok-kelig och inte vet om han ska äta först eller kela först när man kommer.
 Grannens pållar är ystra.
 Fibergubbarna har varit här. Snart drar de fibern upp till huset.
 Dags att börja montera vår inköpta bromsfälla.
 Det var lite pyssligt, men jag fick ihop den. Föll dock på målsnöret, eftersom det är stört omöjligt att få ned stolpen den ska hänga i, i vår svårt intorkade lerjord, hård som betong i torkan som varit.
Fiffiga jag band den om en stängselstolpe igår, så den kunde göra någon nytta. Den satt lite löst och lågt, men snart hade där faktiskt hamnat en massa kryp! Me vs sommar 1-0.
Efter misslyckade försök med tjärsalva och zinkpasta har vi nu hitta något som verkar funka för att skydda Nairas sår mot flugorna. Me vs sommar 2-0.
Jag i min kylande sportväst. Man doppar den i kallt vatten i 10 min, låter den torka lite och sedan tar man på sig den och den ska kyla kroppen. Det gör den, fast inte tillräckligt. Jag behöver nog en riktig kylväst, men de var slutsålda för i år. Jag HATAR verkligen att vara för varm! Me vs sommar 3-0? Njae, lite.
 Alpackorna är lite skeptiska till bromsfällan.
 Solkatt.
Missar som vill in. Och ut. Och in. Och ut.

Inga kommentarer: