lördag, juli 01, 2017

Äcklig sommar

Alpackor på "date". Med publik.
Är man för ivrig när man träffar damerna kan det bli lite tokigt.

Lyssna på ljudet. Det typiska "orglandet" från alpackahingsten. Turligt nog är själva alpackaakten inte så explicit...
Mökkvi var lite långhårig, så husse fick klippa honom. Det är ju hög tid för sommarkläder.


Denna sommar är ju inte så vansinnigt het, men ändå var det miljoner äckliga flugor och kryp runt oss idag, när "Alpackamannen" kom med sina hingstar, så våra flickor fick gå på "date". Medan vi väntade på alpackorna blev jag biten GENOM byxorna på mitt ben av en broms. AJ!

Naira har ett sår
som hon fick på en böld som uppstod när vi vaccinerade henne. Så fort det blir varmt kryllar flugor i såret och vi försöker med alla möjliga salvor för att skydda. Äckliga kryp! De ska låta min alpacka vara ifred! Och medan jag sköter hennes sår, ja, då biter bromsarna mig och flugorna flyger in i ansiktet på mig. Fick 5 bromsbett igår på 3 minuter! Hatar sommar!

Mökkvi blir inte riktigt av med sin vinterpäls numera, så husse klippte hela honom! Fint blev det!

Inga kommentarer: