söndag, april 10, 2016

Hästliv

 Lilla söta Hrissla är en vaken dam!
 Med lite bus i kroppen!
 Hästar och alpackor äter hö. Därför får man hämta det ibland.
 Häng i hagen med en sommargäst...
 Saga älskar att rulla sig i paddockens grus.
 Käka lite kosttillskott är också polulärt!
Vårljus inne.


Vardagen pågår som vanligt med djuren. Och ibland hemifrån. I torsdags var det spinnkväll med fika och trevligt snack. Men vi får faktiskt en hel del spunnet också!

Igår hämtade vi hösilage och eftersom vi bara har en magasinskärra och maken är starkast och det är svårt att hjälpas åt, så får jag nöja mig med att titta på. Trivs jag rätt bra med, får jag ju medge. Kroppsarbete är inte min grej. När jag kom hem red jag dock lite barbacka på Saga, så lite muskelarbete blev det.

Idag var maken på ridlektion på ridskolan. Vad jag gjorde? Så lite som möjligt.




Inga kommentarer: