måndag, mars 14, 2016

Hästclinic och hosta och en jobbig vagel

 På väg att hämta mitt nya pass, såg jag den här skylten. Kanske skulle man köpt sig en "bagutt"?
 Pizza innan clinicen. Koma i vardande...
Maken och Kaphyi på promenad.

 Kachita och jag visade vägen.

 The Freak.


Visst är jag på jobbet och håller på ungefär som vanligt, men den stygga influnsan sitter fortfarande i. Jag är trött, evinnerligt hostig och liksom inte på topp. Det är väl bara att härda ut. 


I fredags var vi på Clinic på ridskolan. Vi åt varsin pizza innan det var dags, så vi var lite i matkoma när vi satte oss på läktaren. Unn Kroghen Adalsteinsson "höll lektion" med två olika ekipage och berättar vad hon ser, hur ryttaren kan bättra på ridningen och ger tips om vad man kan göra för att ens häst ska gå bättre. Hur hon själv tränar och orsaker till att ens häst kanske inte går helt bra. Man såg tydligt hur hästarna gick bättre när ryttarna provade Unnis förslag. Kul att se så tydligt!

Det var dock iskallt på läktaren. Ridskolor är tyvärr ofta råkallla. Kanske inte så bra för min hosta, men vad gör man. Host, host....


Inte nog att man hostar!
I dagarna blev liksom ena ögonlocket lite konstigt svullet, och jag insåg att jag nog hade en vagel i ögonlocket. Så irriterande! Och så ser man ju helt sinneslö ut också. Nå, på vänners inrådan provade jag Noviform i ögonen. Och det hjälpte! Dock blir det liksom en suddig hinna på ögat en god stund efter att man tagit joxet i ögat, så tillvaron blev lite dimmig... Nå, gör man det innan läggdags hinner det ofta lägga sig under natten. Oftast...

Inga kommentarer: