tisdag, december 22, 2015

Lillejul och löjliga mängder julgodis!

Snögubben vanns på julklappsleken. Osäker på vem som gav mig muffinsen, för den bara stod där, och chokladklockan med chokladkotten fick jag av teamchefen med en personlig hälsning.

 Julbord för två.

 Snögubben gör sitt jobb för julkänslan.

Advents-Mozz.

På  jobbet har vi fått löjliga mängder julgodis. Så i dagarna kände jag plötsligt att jag hellre ville ha en clementin! Då har det gått långt. Fast jag klagar inte. Godis är gott, och jag är hyfsat bra på att sluta i tid. Haken är att man ofta tar en bit när man blir hungrig på eftermiddagen, fast man helst ville haft något matigare...

Vi har haft två julklappsspel på kontoret – en med "alla" och en med originalarna. I det första vanns "min" present av någon som inte ville ha den, men som bytte med kollegan, som gärna ville ha den! Men sedan slog kollegan in den som present i nästa julklappsspel! Och då vann den andra kollegan den. Så kan det bli.

Jag "vann" en wienernougatask och en liten snögubbe
med en lampa i, som sakta byter färg. Ganska söt faktiskt. Så det blev ett bra utfall. Första gången jag lekt julklappsleken. Det var rätt kul.

Hemma har jag fått ordning på det mesta inför jul. Fick under kvällen ett SMS om att det sista paketet med julklappar jag beställt, finns att hämta nu... Det var i grevens tid!

Som traditionen bjuder hade jag och maken en egen liten julafton med julbord och klapputdelning ikväll. Mysigt är det!






Inga kommentarer: