söndag, juli 19, 2015

En tur till Skåne

 Alpackamorgon.
 Lunchbreak. Notera plastglaset med öl på bilens baklucka (och jag som tycker min bil är risig...)
 Föräldrarna bjuder på lunch på golfklubben.
 Detta ståtliga träd har nog fått tåla ett antal golfbollar...
 Systrar.
 Trädgårdsarbete.
 Söta små rosor som snart kommer att få ett nytt hem på västkusten....
 Ibland måste man faktiskt ta paus.
 Så här stiligt blev det!
Det finns redan en hel del blomsterprakt i mamsens rabatter.

 Lilla mor!

 Kö vid Tjolöholm. En liten vovve tittar ut genom fönstret. Jag fick köra av mot Särö och ta den vägen hem, för det var tokstopp!

 Hem till lilla "nougatflickan".


Med så nyfödda föl vågar man inte riktigt åka
ifrån alpackorna, så medan make var gårdsvakt, åkte jag till föräldrarna i Skåne, där syrran redan varit några dagar.  Det blev mysigt häng med familjen. På lördagseftermiddagen gjorde vi dock en insats och städade undan ogräs som vuxit i en rabatt där blott tre söta rosplantor hade överlevt vintern. Dessa söta små rosor sparades till mig att ha hemma, och så planterades där lite andra växter istället. Det var inte riktigt så jobbigt som det såg ut, fast så hjälptes vi ju åt också.

Inga kommentarer: