tisdag, maj 12, 2015

Löshoppning och förberedelser

 Fullt ös!
 Våra pållar behöver lite motivation, och grannen är snabb....
 Mökkvihopp...
... och Sagahopp.

Igår löshoppade vi pållarna i grannens fina paddock. Hennes hästar hoppar så fint av sig själva, och behöver bara tillrättavisas ibland. Våra behöver jagas på lite mer och styras upp, så de inte smiter bredvid, särskilt Saga. Men sedan hoppar de på bra. Saga var väldigt skeptisk första gångerna hon hoppade – hon har nog inte gjort det förut, utom på eget bevåg. Men nu börjar hon få självförtroende – och hoppar högt över bommen!


På kvällen kom ett åskväder, och plötsligt plingade det till i telefonen. Då drog vi ur alla sladdar...

Nu ikväll var jag borta på Kilanda Säteri och lämnade grindarna vi ska ha på marknaden på torsdag. Regnet öste ned, med ett litet uppehåll, fiffigt nog, just som jag som bäst lastade ur mina grindar. Jag blev anvisad en plats, och skötte mig sedan själv, medan 6-7 rediga lantgubbar moterade upp rejäla tunga väggar för att ha kor i! Lite annan dimension än mina små alpackagrindar....

Lite svettigt var det när jag inför dessa rediga lantgubbars blickar skulle backa med släp.... Men där var gott om utrymme, så det gick bra!

Inga kommentarer: