torsdag, april 17, 2014

Rymningsförsök!

 Mökkvi....
 ...gillar att klia sig mot panelen.
 Hallå där!
Bil- och släpbesiktning i arla morgonstund. Ekipaget fick godkänt. Men besiktningsmannen sa att jag borde kolla bromsbelägg bak och handbroms...
På kvällen kom svågern med sina tre barn för att stanna några dagar.


Idag fick jag alpackabesök, och medan de fick titta på djuren såg jag att Tamya stuckit huvudet lite för långt in under staketet. Gräset är ju grönare på den sidan, och marken ojämn, så att staketet liksom inte går ända ned i marken överallt. Nå, jag fick henne att dra till sig huvudet igen, men senare på dagen hittade jag henne halvvägs igenom under stängslet! Inte bra alls på så många sätt!



När hon fick syn på mig drog hon sig tillbaka och förstod att hon inte fick göra så. Men så snart jag vände ryggen till för att hämta några snabbstolpar att säkra stängslet med, såg jag i ögonvrån hur hon var på väg till sitt "klämma sig igenom"-ställe igen. När hon märkte att jag såg henne, stannade hon genast. Sicken ögontjänare!

Nå, med några snabbstolpar på plats försökte hon inte längre. Men det är lätt att se var hon trängde sig igenom, för det är en liten avbetad halvcirkel där....


På kvällen kom svågern med sina tre barn och löjliga mängder hämtpizza! Mums!

Inga kommentarer: