söndag, december 30, 2007

Solen skiner!

Idag vaknade jag av en solstråle i ögat. Bredvid mig låg Zolly alldeles intill Makens huvud. De var förfärligt söta, så det var bara att ligga kvar och beundra. På min andra sida låg Ronja. Ibland undrar jag varför vi har ett stort hus när vi nu alla brukar trängas i sängarna eller sofforna...
Så jag var ju tvungen att gå upp och ut och beundra vårt hemman i solen. Vi har bott här i 1,5 år, men jag vänjer mig aldrig vid hur vackert här är när solen lyser. Dagg i gräset och långa skuggor av staketstolparna. Ronja gjorde en tjurrusning och är nu på andra sidan vägen. Det gillar vi inte. Jag vet inte hur mycket vett hon har på att hålla sig undan bilarna. Men här är ju knappt nå'n trafik förstås.
Märkligt, men nu säger Maken att vår KATT tycker att jag ska laga brunch åt honom & mig ...

Inga kommentarer: