onsdag, december 26, 2007

Julfirandet över för i år!

Nu har vi precis kommit hem från julfirandet hos föräldrarna i Skåne! Jag & maken, Syrran & hennes två pojkar har skämts bort i några dagar med en massa god mat, fikor, julklappar, julesnapsar & julskinka och små promenader i lilla byn och i skogen.

Precis som en jul ska vara! Jag har firat jul där varje år i mitt 42-åriga liv, utom för två som vi inte firade där av praktiska skäl.

När jag var liten bodde ju min mormor & morfar där. Vår familj åkte ner och ibland var farmor & farfar där, det var snö ute och riktigt idylliskt! Även om jag var lite rädd för tomten då.

I år lös ju snön mest med sin frånvaro ...
Dags att se fram emot ett nytt år!

På vägen ner vart vi akut tvugna att stanna för att tanka. Som av en händelse råkade bensinstationen ligga intill Bräutigams maripanbutik (Tjolöholmsavfarten). Då VAR man ju tvungen att gå in och handla där. Så är det bara.

Dagens insikt:
Vårt hem är inte RIKTIGT lika mysigt utan katterna. Imorgon ska vi hämta dem från pensionatet. Så gosigt det ska bli ... Fast de kommer väl ha så brått att gå runt och kolla att allt är som det ska - så de hinner väl inte gosa med mig.

1 kommentar:

Holmarna sa...

Vad mysigt med en tradition i julfirandet. Jag har flackat fram och tillbaka hela livet då familjen varit utspridd över halva Sverige. Skulle önska det inte var så utan man hade en trygg plats varje år. Ska försöka få in det nu på mina guldklimpar. Barna. Vi hade farmor Anna och farfar Ragnar här. Det var jättemysigt! Vi kommer gärna snart ut till Färdsle och hälsar på. Sticker ju upp till Gävle i nyår. Tåg. Skönt! GOTT NYTT ÅR och god forsättning! Så kul att du bloggar! Kramkram.