tisdag, maj 03, 2016

Bryan Ferry still going strong

En gubbe närmade sig på parkeringen när jag hade lite bråttom och jag tänkte lite irriterat att jag inte hade riktigt tid med honom - och så ville han bara ge mig sin P-biljett som hade flera timmar kvar som han inte behövde utnyttja! Så jag fick min parkering gratis! En del människor är snälla!
 En snabb macka innan konserten.
Kaneli-kompisen spanar in inredningen i den tillfälliga konsertlokalen "The Theatre" i Gothia Towers.
 Bryan. Fortfarande fasligt cool gentleman.
 Publikhav.
Utanför Universeum stod det en dinosaur.

Har alltid gillat Bryan Ferry och hans coola musik. Både solo och i Roxy Music. Kaneli-kompisen gillar honom också, så idag var vi på konsert! Lite förvånade över konsertlokalen "The Theatre" i Gothia Towers, som vi aldrig hört talas om innan. Visade sig att det var en tillfälligt uppbygd teaterlokal. Men väldigt fin! Med snygga långa draperier som foajéväggar och kristallkronor, och snyggt dekorerad scen i lite jugendstil såg det ut som.

Vi satte oss på våra platser till förbandet, och var lite förvånade att det var så nära scenen. Visade sig sedan att vi satt fel – det fanns olika sektioner med samma platsbeteckningar.... Lurigt. Så i pausen fick vi smyga iväg till våra andra, kanske inte lika bra, platser. Men vi såg bra och tydligt och ibland är det faktiskt kul att se den entusiastiska publiken också.

En märklig, lite äldre, man
satte sig i trappan upp på vår läktare och verkade somna där. Han var nog tämligen full. Till slut kom några vakter och ledde bort honom.

Konserten var bra och Bryan Ferry så där sval och cool som bara han kan vara. Tänker på alla yngre artister som åbäkar sig och försöker verka coola med tuff attityd, grovt språk och fräcka kläder – och Ferry sopar banan med dem i sina välskräddade kostymer och sin stillsamma ödmjuka gentlemannaaktiga framtoning.

Inga kommentarer: