torsdag, februari 27, 2014

Hundvakt!

"Jag kan hjälpa dig med den däringa stora frukostmackan."
Apport!
Bus!

Blir hon månne boll-luddig i munnen?
Alpackorna håller noga koll på det där läskiga djuret.
Godisbollen jag köpte till Saga sysselsatte en stund.
*Änglakörer*
De är inte helt avslappnade med varandra. Men de KAN samsas i soffan.

Igår kom Kaneli-kompisen med sin söta Tiggva som vi ska passa några dagar. En väldigt snäll och mild, kärvänlig vovva som tror att hon är en knähund, fastän hon väger 20 kilo. Och så har hon världens mjukaste öron! (En Stabyhoun, för den som undrar).

Vi åt lite kvällsmat och passade på att tjôta lite, innan kompisen åkte hem igen. Idag var Tiggva med mig hela dagen. Jag släppte henne i en av sommarhagarna, som ju är helt instängslad med alpackanät. Perfekt för att låta en hund springa lös där! Hon apporterade lite men tappade snart fokus och såg sig om. Jag trodde hon skulle rusa runt som en tok, men hon var ganska stillsam och liksom lite kontemplerande.


Hon fick vara bunden framför stallet medan jag skötte djuren, och snart gjorde hon sig hemmastadd på bänken som står där. Det är en väldigt rar hund!

Inga kommentarer: